Kopen millennials auto’s anders? 

Kopen millennials auto’s anders? 

Millennials, ze zijn een grappige generatie en ze zijn zeker uniek. Ze lijken de manier waarop we veel dingen doen door elkaar te schudden. En iedereen lijkt een mening over hen te hebben.

Millennials, ook bekend als Generatie Y, vormen nu het grootste deel van de Amerikaanse bevolking, volgens opkoper wagens. Niet alleen dat, maar ze zijn ook de grootste generatie: in 2015 waren er 88 miljoen millennials (mensen geboren tussen 1981 en 2000) in de VS.

Kopen millennials auto’s anders?

Omdat ze zo talrijk zijn en zo divers, lijken ze veel aandacht te krijgen. Iedereen wil weten wat hun invloed zal zijn op de economie, de politiek, het bedrijfsleven en de Amerikaanse manier van leven in het algemeen.

Dus vroegen we ons natuurlijk af wat voor effect ze hebben op de auto-industrie. Millennials en auto’s kopen lijkt een interessante relatie te zijn. Kijkend naar de informatie, lijkt er een aantal tegenstrijdige opvattingen te zijn. Sommige mensen denken dat ze de ondergang van de auto-industrie in Amerika zullen zijn, terwijl anderen zeggen dat ze het alleen maar versterken.

Het is misschien nog te vroeg om precies te zeggen hoe millennials de auto-industrie, of welke andere industrie dan ook, op de lange termijn zullen beïnvloeden, maar tot nu toe zijn er interessante aanwijzingen. Dus we dachten dat we een kijkje zouden nemen en zien wat er tot nu toe aan de hand is.

Kopen millennials meer auto’s?

Millennials hebben een grote koopkracht, met uitgaven van ongeveer 200 miljard dollar per jaar. Dus natuurlijk willen we weten hoe ze kopen, wat ze kopen en hoe we hun beslissingen kunnen beïnvloeden.

Hoewel sommige studies hebben aangetoond dat millennials hun geld liever uitgeven aan ervaringen dan aan fysieke spullen, lijken auto’s een uitzondering te zijn. En ook al zijn ze door de Grote Recessie misschien wat laat met auto’s kopen, ze zijn er nu toch ingesprongen en maken de verloren tijd goed.

Millennials maken sinds 2010 een steeds groter deel uit van de autokoopmarkt. In 2013 vertegenwoordigden zij 28% van de markt en dat aantal zal naar verwachting stijgen tot 40% in 2020. Zij vertegenwoordigen nu het grootste deel van de markt voor auto’s en passeren zelfs de babyboomgeneratie.

Een van de redenen waarom zij meer auto’s kopen, is de plaats waar zij wonen. Nu de woonlasten in de grote steden stijgen, kiezen steeds meer mensen (ook millennials) ervoor om naar de buitenwijken te verhuizen, waar de prijzen lager liggen. Dit betekent dat het bezit van een auto een noodzaak is om zich te verplaatsen, dus het is geen verrassing dat zij meer auto’s kopen.

Hun kijk op autobezit is aan het verschuiven

Ze kopen dan wel meer auto’s, maar dat betekent niet dat ze er hetzelfde tegenaan kijken als andere generaties. De kijk van millennials op autobezit is veranderd sinds de generatie van hun ouders en grootouders.

Het bezit van een auto is niet langer het statussymbool dat het ooit was. Millennials lijken auto’s eerder te kopen uit noodzaak dan uit verlangen. In feite ziet 43% van hen het bezit van een auto als een gedoe.

Voor deze generatie lijkt het bezit van een auto er meer op gericht te zijn hen van het ene punt naar het andere te brengen, dan een statussymbool te zijn. Vorige generaties kochten misschien een auto om van de luxe te genieten, terwijl millennials een auto kopen omdat het moet.

Hoe zit het met het delen van ritten?

Nu bedrijven als Uber en Lyft steeds populairder worden, vragen veel mensen zich af of millennials het kopen van een auto helemaal zullen laten vallen. Deze makkelijk te gebruiken diensten laten het lijken alsof een auto nodig hebben niet nodig is…

Toen ride-sharing in het begin populair werd, dachten veel mensen nog dat millennials daardoor minder auto’s zouden kopen. In 2015 verklaarde John Zimmer, mede-oprichter van Lyft, dat de meeste Millennials in 2020 geen auto meer zullen bezitten. Hij was misschien een beetje bevooroordeeld, en sprak een beetje te vroeg.

Ondanks de toenemende populariteit van ride-sharing, kopen Millennials nog steeds auto’s. Volgens Kelley Blue Book, is 75% van de Amerikanen die gebruik maken van ride-sharing bedrijven nog steeds van plan om hun eigen auto te kopen of te leasen. In feite, kan het geven hen een andere reden om auto’s te kopen. Ruwweg 15% van de millennials auto kopende bevolking zijn van plan om te rijden voor ride-sharing bedrijven.

Dus wat misschien leek op het einde van het kopen van auto’s, kan worden het verhogen. Millennials staan bekend om het hebben van een bijbaan, met ongeveer 40% van hen met een tweede baan. Deze ride-sharing bedrijven bieden hen een gemakkelijke manier om een beetje extra inkomen te verdienen. En zelfs te betalen voor hun auto, die een depreciërend goed is.

De auto-industrie begint zich dit te realiseren. Sommige bedrijven, zoals Toyota en GM bieden zelfs speciale financieringsopties voor kopers die van plan zijn om voor Uber te rijden, volgens een studie van Kelley Blue Book.

Invloed op hoe we auto’s kopen

Hoewel millennials lijken te zijn een beetje all over the place als het gaat om het kopen van auto’s, een ding is zeker, ze zijn het veranderen van de markt hoe dan ook. De manier waarop millennials dingen kopen, waaronder auto’s, verandert de manier waarop bedrijven zaken doen en de markt voor consumenten.

Het is geen verrassing dat millennials de neiging hebben om dingen online te kopen. In 2016 werd het grootste deel van hun totale aankopen online gedaan, volgens een UPS Pulse Of The Online Shopper-rapport. Maar dit lijkt niet waar te zijn als het gaat om het kopen van auto’s.

Uit een peiling van MSN blijkt dat 62% van de Millennials hun volgende auto bij een dealership in persoon zullen kopen. Als het op auto’s aankomt, zijn het persoonlijk kunnen zien en het maken van een proefrit nog steeds belangrijke factoren in het besluitvormingsproces. Online onderzoek is een factor, maar het weegt niet op tegen de behoefte om de auto te zien voordat ze kopen.

Ook de manier waarop bedrijven de markt benaderen, wordt beïnvloed door millennials. TV-advertenties en radiocommercials zijn niet meer genoeg. Dat is niet waar millennials rondhangen. Sociale media hebben een veel grotere invloed op welke auto’s ze kopen en bij wie.

Wie weet wat de toekomst brengt
Als er iets te zeggen valt over de autokopen van millennials, dan is het wel dat ze onvoorspelbaar zijn. Niemand kan precies voorspellen hoe ze de auto-industrie in de toekomst zullen beïnvloeden. Maar het is duidelijk dat ze het hoe dan ook zullen beïnvloeden.

Sommige Millennials zullen misschien meer geneigd zijn om auto’s te kopen, terwijl anderen er misschien voor kiezen om ze te laten staan ten gunste van andere diensten. En sommige millennials kopen hun auto misschien liever online, terwijl anderen nog steeds naar de dealer willen. Hoe dan ook, de auto-industrie zal zich moeten aanpassen aan de manier waarop ze auto’s verkopen en op de markt brengen.

De manier waarop Millennials dingen doen is anders dan hun voorgangers. Dus als je concurrerend wilt blijven in de markt, zul je de manier waarop je dingen doet moeten veranderen. Als u weet hoe millennials auto’s kopen en wat hun voorkeuren zijn, kunt u aan de top blijven.